مقالات گردشگری

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

مقالات گردشگری

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

چند ابزار کاربردی ساخت کلیپ برای شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و غیره … به شغل جدیدی برای بسیاری از افراد تبدیل شده است و به عنوان مثال برخی از افراد تصور می‌کنند اینستاگرام اشباع شده است و دیگر ظرفیتی برای اینستاگرامرهای جدید ندارد، در واقع افزایش تعداد تولیدکنندگان محتوا در این شبکه ها، آن را اشباع نمی‌کند؛ این موضوع تنها باعث می‌شود بازدیدکنندگان به محتواهای باکیفیت توجه داشته باشند و به محتواهای بی‌کیفیت اهمیتی ندهند، با ما همراه باشید.

یک محتوای باکیفیت، هم موضوع جذابی را بیان می‌کند و هم از نظر ظاهری به شکل حرفه‌ای طراحی شده است. قسمت اول بحث تخصص شماست و روشی که برای بیان انتخاب می‌کنید؛ اما بخش دوم مربوط به عناصر گرافیکی و زیبایی‌شناختی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

چطور کیفیت ظاهری ویدیو و تصاویر را ارتقا دهیم؟

همه افراد گرافیست و تدوینگر حرفه‌ای نیستند و کمک گرفتن از این افراد هم هزینه بسیاری دارد که معمولاً در ابتدای شروع کار، نمی‌توان آن را پرداخت کرد. به همین دلیل تولید کنندگان باید به دنبال راهکارهایی باشند که با کم‌ترین هزینه بهترین کیفیت را داشته باشند.

گام اول برای این کار یادگیری نرم افزار‌های کاربردی در این زمینه مانند افترافکت و پریمیر در سطح مبتدی است؛ یعنی به اندازه‌ای که بتوانید با ابزارها کار کنید. بعد از آن هم به ابزارهایی نیاز دارید که بتوانید به کمک آن‌ها جلوه‌های بصری جذابی به ویدیو بدهید. استفاده از ابزار، کار را برای شما بسیار راحت می‌کند و می‌توانید خودتان ویدیوها و تصاویری حرفه‌ای طراحی کنید. مخاطبان محتواهای جذاب را با علاقه بیشتری نگاه می‌کنند و با آن تعامل برقرار می‌کنند. تعامل با مخاطب رمز موفقیت یک پیج اینستاگرامی است.

در ادامه کاربردی‌ترین ابزارها برای شبکه اجتماعی را معرفی می‌کنیم.

1. ترانزیشن

زمانی که ویدیو از یک صحنه به صحنه دیگر می‌رود، به ترانزیشن نیاز داریم. این ترانزیشن می‌تواند تنها برای جابجایی صحنه‌ها به کار رود یا اینکه در کنار آن نشانه تغییرات زمان یا مکان را نشان دهد. اتصال دو صحنه بدون ترانزیشن باعث پرش در ذهن مخاطب می‌شود و ممکن است به کلی موضوع محتوا را فراموش کند. از دست رفتن تمرکز مخاطب در ویدیو یکی از اتفاقاتی است که نباید هنگام تماشای یک محتوا رخ دهد.

چند ابزار کاربردی ساخت کلیپ برای شبکه های اجتماعی

مثلا در ویدیوهای اینستاگرامی حداقل به یک ترانزیشن نیاز دارید؛ چون معمولاً ابتدای ویدیو خودتان را معرفی می‌کنید و درباره موضوع ویدیو صحبت می‌کنید. بعد از آن وارد محتوای ویدیو می‌شوید و درباره آن توضیح خواهید داد. برخی از محتواهای ویدیویی مانند فیلم‌های کوتاه یا کلیپ‌های آموزشی، چندبار جابجایی صحنه دارند و باید در هر بار به شکل کاملاً حرفه‌ای از ترانزیشن استفاده شود.

2. پریست افترافکت و پریمیر

پریست (preset) به معنی «از پیش تنظیم شده» است. پریست‌ها برای محتواهای تصویری و ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل تغییراتی هستند که به صورت آماده روی یک ویدیو یا عکس اعمال می‌شوند. ویرایش حرفه‌ای ویدیو هم جزو کارهایی است که به تخصص بالایی نیاز دارد؛ پیاده کردن این افکت ها، بدون دانش و تخصص تنها جلوه اصلی ویدیو را از بین می‌برند. هدف اصلی از ویرایش این است که توجه کاربر را بیشتر جلب کنید و تمرکز او را به سمت نقاط هدف در تصویر برسانید.

بسیاری از اینستاگرامرها یا تیک تاکرها، از این افزونه های آماده برای ویرایش های خود استفاده می‌کنند. با دانلود پریست پریمیر و افتر افکت، می‌توانید گروهی از ویدیوها را به یک شکل ویرایش کنید. با ادیت دستی، احتمال اینکه دو ویدیو دقیقاً به یک شکل ادیت شوند، بسیار کم است. این موضوع می‌تواند نظم موجود در پیج شما را از بین ببرد. از دیگر مزیت‌های این افزونه ها می‌توان به صرفه‌جویی در زمان، قابلیت شخصی‌سازی، تنوع بالا و قابلیت بازگشت‌پذیری اشاره کرد.

3. موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از آشناترین ابزاری است که در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از پیج‌ها که معمولاً توسط موشن گرافیست‌های حرفه‌ای اداره می‌شوند، محتوای خود را تنها با استفاده از این ابزار تولید می‌کنند. موشن‌ها یکی از جذاب‌ترین انواع محتوا هستند، زیرا هم جلوه بصری آن‌ها فضایی صمیمانه با مخاطب ایجاد می‌کند و هم با طراحی حرفه‌ای می‌تواند در جلب توجه مخاطب تأثیرگذار باشد.

تا یکی دو سال گذشته هر نوع موشن گرافیکی می‌توانست توجه کاربران را جلب کند، زیرا این هنر به تازگی در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گرفت و کاربران با آن آشنا نبودند. اما اکنون تعداد موشن‌هایی که به شکل مبتدی طراحی می‌شوند، زیاد شده است. به همین دلیل موشن‌هایی موفق هستند که به شکلی خلاقانه موضوع را ارائه دهند یا با سایر انواع محتوای تصویری ترکیب شده باشند.

4. افکت صوتی

هر سازنده کلیپ در فضای مجازی یک مجموعه افکت صدا شامل صدای آژیر خطر – صدای پاپ آپ – صدای پیام و نوتیفیشن و صدای دینگ و خیلی از موارد میم شده در شبک های اجتماعی از جمله اینستاگرام را باید داشته باشد، به طور مثال اگر محتوای صفحه شما آموزشی هست یا واینر هستید و در موضوعات مختلفی کلیپ تولید می کنید برای تعامل بهتر با کاربران و تکمیل سازی پروسه یک ویدیو بهتر است صداهای مختلفی را داشته باشید.

چند ابزار کاربردی ساخت کلیپ برای شبکه های اجتماعی

امروزه افزونه هایی تولید شده اند که مورد علاقه اکثر ادیتورهای ویدیویی و موشن گرافیست ها می باشد و به آن ها اکستنشن (Extension) گفته می شود که در خود هزاران فایل صوتی کاربردی جای داده اند، به عنوان مثال می توانید به هنگام ادیت ویدیو در نرم افزار پریمیر یا افتر افکت، از بین هزاران افکت صدا دسته بندی شده، صدای دلخواه خود را به شکل Live Preview (آنی) گوش دهید و با یک کلیک آن را به ویدیو اضافه کنید! این کار باعث می شود، بسیار در وقت شما برای ادیت های روزانه صرفه جویی شود و شما را از جستجوی دائم صداها باز می دارد و در نهایت می توانید بهترین  و سریع ترین خروجی را برای ساخت کلیپ های خود داشته باشید. همچنین در صورتی که به صداهای جدیدتر نیاز داشته باشید می توانید پس دریافت فایل های جدید آن ها را در اکستنشن خود برای لیست موارد پراستفاده  قرار دهید.

مزایای استفاده از ابزار های ویرایش ویدیو

صرفه جویی در زمان و هزینه مزیت دیگری است که با استفاده از آن ها به دست خواهید آورد، این یعنی تدوین یک ویدیو یا ادیت یک عکس به جای چند روز، به چند ساعت زمان نیاز دارد. همچنین به جای برون‌سپاری و صرف هزینه زیاد برای ایجاد تغییرات لازم در ویدیوها و تصاویر، از ابزار آماده استفاده می‌کنید و خودتان اقدامات لازم را انجام می‌دهید. بنابراین شما را از تبدیل شدن به یک گرافیست یا تدوینگر حرفه‌ای بی‌نیاز می‌کنند و به صورت کلی این ابزارها برای ساده‌سازی و بهینه شدن کارها ساخته شده‌اند.

کلام آخر

در این مقاله با مزایای استفاده از ابزارها برای ساخت کلیپ آشنا شدید و کاربردی‌ترین ابزارها را شناختید. اما موضوع مهم این است که تا وقتی از این ابزارها استفاده نکرده باشید، مزیت‌های آن‌ها برای شما ملموس نخواهد بود. با استفاده از این موارد، حرفه‌ای شدن محتواهای خود را احساس می‌کنید و می‌توانید نتیجه آن‌ را روی میزان تعامل کاربران و افزایش بازدیدها ببینید.

ابزارهای آماده تنها در صورتی کاربردی هستند که توسط تیم ها و افراد حرفه‌ای طراحی شده باشند که با نیاز روز مخاطبان آشنا هستند و می‌دانند محتواسازان به چه ابزاری نیاز دارند. با مراجعه به سایت maxeffect.ir  می‌توانید مجموعه ترانزیشن‌ ها، پریست ها و پکیج های صوتی مناسب برای پریمیر و افترافکت را دانلود کنید.

  • ۰۲/۰۴/۲۷
  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی